Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad

Adress: Skyttevägen 23, 302 44 Halmstad, Sverige.
Telefon: 352400600.
Webbplats: riddermarkbil.se
Specialiteter: Bilåterförsäljare.
Andra intressanta uppgifter: Hemkörning, Möjlighet till köp i butik, Tjänster på plats, Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Könsneutral toalett, Hbtq+-vänlig, Trygg plats för transpersoner, Bankkort, Kreditkort, Mobilbetalningar med NFC, Kreditkort, Avgiftsfri parkering.
Recensioner: Det här företaget har 250 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.5/5.

📌 Plats för Riddermark Bil - Halmstad

Riddermark Bil - Halmstad Skyttevägen 23, 302 44 Halmstad, Sverige

⏰ Öppettider för Riddermark Bil - Halmstad

  • Måndag: 09–19
  • Tisdag: 09–19
  • Onsdag: 09–19
  • Torsdag: 09–19
  • Fredag: 09–19
  • Lördag: 10–18
  • Söndag: 10–16

Riddermark Bil - Halmstad är en etablerad bilåterförsäljare som erbjuder en rad tjänster och produkter för både privatpersoner och företag. Företaget, som är beläget på Skyttevägen 23 i Halmstad, Sverige, har byggt upp en stark position på marknaden genom sin kompetens och professionella service.

Specialiteter:
- Bilåterförsäljare

Andra intressanta uppgifter:
- Hemkörning
- Möjlighet till köp i butik
- Tjänster på plats
- Rullstolstillgänglig ingång
- Rullstolstillgänglig parkering
- Könsneutral toalett
- Hbtq+-vänlig
- Trygg plats för transpersoner
- Bankkort
- Kreditkort
- Mobilbetalningar med NFC
- Kreditkort
- Avgiftsfri parkering

Recensioner:
Det här företaget har 250 recensioner på Google My Business.

Genomsnittlig åsikt: 3.5/5.

Riddermark Bil - Halmstad har även en lång erfarenhet av att hjälpa kunder med allt från begagnade och nya bilar till service och reparationer. Deras breda sortiment av bilar inkluderar både familiar och personbilar från olika märken, så att kunderna får möjlighet att hitta det som passar deras behov och önskemål.

Förutom att erbjuda ett stort utbud av bilar, erbjuder Riddermark Bil - Halmstad också en rad servicetjänster, såsom regelbunden service, reparationer och underhåll. Detta säkerställer att kundernas bilar är i toppskick och fungerar optimalt.

När det kommer till pris och kvalitet, gör Riddermark Bil - Halmstad allt för att erbjuda sina kunder de bästa priserna på bilar och service. De arbetar hårt för att säkerställa att kunderna får den absolut bästa prislappen och den mest kostnadseffektiva lösningen för sina bilbehov.

Riddermark Bil - Halmstad är även känd för sin exceptionella service och bemötande. Personalen är välutbildad och erfaren, vilket innebär att kunderna kan känna sig trygga med att deras bilägare blir bemött på bästa sätt.

För att göra det lättare för kunderna att hitta dem, finns Riddermark Bil - Halmstad på Skyttevägen 23 i Halmstad. Företaget är lättillgängligt med parkering och har även rullstolstillgänglig ingång, vilket underlättar för alla kunder.

Om du letar efter en pålitlig och professionell bilåterförsäljare i Halmstad, bör du definitivt kontakta Riddermark Bil. Du kan nå dem på telefon 352400600 eller besöka deras hemsida riddermarkbil.se för mer information om deras produkter och tjänster. Med sin stora erfarenhet, breda utbud och exceptionella service, är Riddermark Bil - Halmstad en utmärkt val för alla dina bilbehov.

👍 Recensioner av Riddermark Bil - Halmstad

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Anton E. R.
1/5

Sämsta tänkbara bilaffär man kunde drömma om. Man har behövt konfrontera säljare och jaga reklamationer hos kundtjänst samt åka runt till den ena och andra verkstaden för att fixa saker som har både krävt energi och tid. Oärliga säljare, en bil i sämre skick än vad man kunde se på bilderna (Bucklor på motorhuv och tak, spricka i kofångare, intryckt tröskel mm), nya vinterdäck för dyra pengar som istället visade sig vara ett lågprismärke med kantstötta begagnade fälgar som tillhör en annan bil, revor i passagerarsäte och panel, backspegel med dålig motor och som ej går att fälla ut och massor med andra saker. Bilköpet kan liknas med en rysk roulett, så min rekommendation är att välja annat för att slippa huvudvärk, frustration och ilska.

Uppdatering: Riddermarks bil vägrar att rätta till något, eller höra av sig. De har blivit anmälda till ARN och fightar mig där.

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Alex ?.
4/5

Kan verkligen rekommendera Riddermark, bytte in min Skoda Octavia mot en BMW 420D XDrive och bytet var väldigt smidigt. Vi lämnade vår bil där och tog med oss den nya hem. Rimliga priser och ni får garanterat mer för er gamla bil här än från andra ställen! Abderizak var väldigt trevlig och lösningsorienterad och löste de problem som uppstod inför köpet, vi är nöjda så tack för det Abderizak 🙂

Överlag så tycker jag verkligen att ni borde kolla med Riddermark Halmstad om ni ska byta bil, ni kan förvänta er ett trevlig mottagande, rättvisa priser för er befintliga bil och relativt rimliga priser för deras lagerbilar. Ett stort plus här är att ni kan köpa till 5 års garanti på bilen som täcker en hel del (inte allt), jämfört med konkurrenter som oftast bara kan erbjuda garanti i 2 år. Vilket gör att man kan känna sig lite extra säker.

Tack igen för en trevlig upplevelse
/Alex

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Mikael S.
1/5

Blev riktigt besviken på dessa, blev lovad en bil i mycket bra skick. Bilen skulle varit fullt kontrollerad, besiktigad och helt "felfri" Att det finns lite repor och stenskott i karossen ska man förvänta sig på en begagnad bil. Men 24 h leverans blev 3 veckors leverans pga "snö, däckbyte och trasigt värmesystem som de upptäckte på vägen ner".

Det som inte förekom i texten eller hos försäljaren var

Trasigt bensinlock
Trasigt säte
Trasigt solskydd vid förarsida
Trasig styrservo
Trasigt panoramafönster
Stor buckla i motorhuven

Hade detta varit ett seriöst företag hade de försökt kompensera med en liknande bil med högsta prio. Men istället blev det bara en stor besvikelse för oss.

hade jag inte fått tillbaka min 5000 kr så hade jag gått vidare till arn för detta var en riktigt tråkig upplevelse. Väntat tre veckor på en fin hel bil..

Så jag kan INTE lita på Riddemark igen. Att de kontrollerar sina bilar de säljer är en lögn. Hur kan man missa att ratten skakar när man kör och att det är två stora bucklor på motorhuven. Ser ut att vara ett nedslag av en golfboll.

Det fula är att bilen dök upp igen för samma utgångspris direkt efter vi tackade nej, När denna bilen har reperationer för 40.000 kr minst pga panoramafönstret var trasigt.

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Harald N.
1/5

Många andra som haft en liknande negativ upplevelse, så även jag. Företagets affärsidé kan med enkelhet genomskådas där de hävdar att bilarna testas utifrån flera punkter. Det blir tydligt när du får bilen att så inte är fallet redan vid första anblick, men i synnerhet inom några veckor. Bilen anländer långt mer trasig, det saknas saker och efter några veckor blir du varse om dyra fel som du får stå för själv. Vid försök att få hjälp av företaget finns en systematik att gå under jorden och där kunden inser att det blir billigare att lösa det själv istället för att jaga och spendera timmar att försöka nå fram till en likgiltig service-kultur.
Bilen var gravt övervärderad sett till bilens skick.

Efter många reparationer med egna medel går bilen bra. Men aldrig någonsin kommer jag beblanda mig med ett företag där korruptionen tycks gå hela vägen till toppen. Likgiltigheten från VD:n efter avslöjandet i media var talande. Mycket vill ha mer, brukar det heta.

Lita inte på de positiva omdömena. Det är ren manipulation i syfte att locka flera in i fällan och kunna visa på en god slutrad.

Slutligen, det generiska svaret av Riddermarks ”Gustav” till alla som recenserar — undanbedes.

Lycka till där ute!

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Emelie J.
1/5

Allt började med att vi år 2022 köpte en rätt så basic Volvo v90 som vi var nöjda med. Bilfirman kontaktade oss i januari 24 om att de kanske var dags att byta in den då den börjat rulla en del. Great tänkte vi och vi åkte in och skulle kika efter ny bil. Denna gången blev det en fullutrustad Volvo v90, panorama, ljudsystem å de ena med de tredje säljaren påstod att denna bilen var värd var enda krona och att det är en STOR vinst. Bilen vi köpte va mycket dyrare än den bilen vi haft innan. Vid köpet så valde vi även extraljus som enligt dom skulle levereras till deras verkstad och monteras på någon vecka senare, de skulle kontakta oss när de hade fått ljusen. Bilen fanns inte heller i Halmstad utan skulle fraktas från Kalmar.
Bilen kom som det sas några dagar senare och då var det stenskott på bilen (som enligt dom hade skett under leveransen) de bad oss boka tid på Carglass vilket vi gjorde och jag åkte in med bilen några dagar senare. Stenskottet va såpass djupt att de fick byta hela rutan och när jag väl där och då skulle kontakta riddermark så svarade dom inte, men efter några försök svarade säljaren och när jag sa att de fick byta hela rutan så skulle han ”kolla om de fortfarande kunde stå för det” och när han sedan ringde upp så påstod han att det var smidigare att vi kontaktade vårat egna försäkringsbolag och ljög ihop att det inträffade dagen innan (då deras ”gratis försäkring” som ingick i bilköpet var slut och vår försäkring började gälla). Det hela slutade med att en av personalen på Carglass blev förbannad med mig och valde själv att ringa säljaren på riddermark och ifrågasätta vad de höll på med och det hela slutade med att säljaren på riddermark till slut valde att bekosta bytet av rutan ändå. (Tusen tack till killen på Carglass!!)

Nästa dilemma kom när vi undrade var sjutton våra extraljus tog vägen och har nu under ett år försökt kontakta riddermark om att vi själva vill hämta extraljusena utan dessvärre resultat. Antingen har de inte svarat på telefon eller sms eller så har vi fått svaret att ”vi ska kolla var dom är”.

Bilen i säg har fungerat bra men när vi för någon månad sen bestämde oss för att sälja den och köpa en billigare bil. Vi var runt på olika bilfirmor och fått den värderad och där vi snabbt märkte att vi köpt en bil till ett stort överpris än vad den var värd. Vi har även fått svar från bilfirmor där de varit kluvna till att bilen är köpt av riddermark och att det inte är en jättebra merit. När vi då frågade om riddermark själva kan köpa tillbaka den om den nu ”var en STOR vinst” så fick vi skambud och svar om att de inte ens ville lösa lånet. Flera bilfirmor bekräftade oss också med att vi köpt en bil till ett pris som inte var värd det höga priset.
Idag så kontaktade vi dom ang våra extraljus (igen) och fick till svar ”hur kan vi lita på er?” ”Vad är det som säger att ni inte redan fått dom och försöker lura till er ett till par med ljusen?”
Riktigt osmart när de redan satt sig i skiten och för några månader sedan blev en stor skandal gällande riddermark bil och de då tappade många kunder.
Välj en annan bilfirma om ni vill köpa en bil till rätt pris, sälja en bil och få det ni förtjänar att få och där de svarar i telefon om något problem uppstår och där de står för det som sägs.

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Lara B.
1/5

Vi köpte en Volvo XC90 från Riddermark för 419.000 kr, där personalen försäkrade oss om att bilen var felfri. Vi ställde flera frågor angående eventuella problem med bilen, och fick alltid svaret att det inte fanns några.
När vi mottog bilen var den nytvättad, vilket gjorde att vi inte upptäckte ett litet stenskott på vindrutan, då vattendroppar dolde det. Tyvärr kollade vi inte med ett mikroskop för att se om det hade några stenskott vilket var vårt fel enligt riddermark.
Tyvärr upptäckte vi senare att stenskottet hade utvecklats till en större spricka. När vi informerade dem om detta, erbjöd de sig att laga det, men när kostnaden uppgick till 17.000 kr avböjde de.

Senare upptäckte vi även problem med däcket. Som tur var lyckades de lösa det, eftersom det utgjorde en risk för oss att färdas i bilen om något skulle inträffa.

Tyvärr slutade inte problemen där. Förarsätets värme fungerar inte, BLIS (dödavinkeln) fungerar endast sporadiskt, och parkeringssensorn är ur funktion. Dessutom anges det att larmsystemet behöver service.

Tyvärr tog inte problemen slut där. Vi har haft bilen i en månad; den köptes den 10 september och den 12 oktober gick bilen helt sönder. Motorn gick inte att starta på grund av ett fel med startmotorn. När bärgaren anlände för att hjälpa oss, försökte han åtgärda handbromsen, men tyvärr hade hela bilen låst sig och inget fungerade.

När vi kom till mekanikern informerades vi om att bilen har 7-8 problem och att alla lampor på bilen lyser. Bilen går varken att starta eller använda. När vi kontaktade Riddermark angående detta, hänvisade de oss till ARN utan att ge oss information om våra rättigheter eller vilka åtgärder vi kan vidta.

När vi anlände till mekanikern informerades vi om att bilen har 7-8 olika problem och att alla varningslampor lyser. Bilen går varken att starta eller använda. Vid kontakt med Riddermark angående situationen hänvisade de oss till ARN utan att ge oss information om våra rättigheter eller vilka steg vi kan ta.

När vi begärde en hyrbil eftersom vi alla behöver ta oss till jobbet, blev vi informerade om att vi måste kontakta ARN. Vi har dock inte mycket tid att förlora, eftersom vi alla arbetar ganska långt bort.

Vi har åtminstone kontaktat Konsumentverket och ARN. Dessutom har en vän till mig som arbetar på AVIS informerat oss om våra rättigheter, vilket Riddermark har hävdat att vi inte har. Min främsta fråga är därför: Tar Riddermark ansvar om någon skulle komma till skada?

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Baks J.
5/5

Base är väldigt service orientering och lätt att prata med.Jag känner väldigt trygg ,du är underbart som säljer(Base). Du är grymt, stort tack från mig 🤩. Supernöjda 🤩🤩

Riddermark Bil - Halmstad - Halmstad
Alireza K.
1/5

Väldig oseriösa säljare och otrevlig bemötande och hela verksamhet såg ut som bedrägeri.
Tips från mej
Om du vill huvudvärk och möta verkstad ofta så får du gärna köpa en bil från dem.

Go up