Newmanbil AB - Hässleholm

Adress: Södra Kringelvägen 2, 281 33 Hässleholm, Sverige.
Telefon: 451384000.
Webbplats: newmanbil.se
Specialiteter: Bilåterförsäljare, Bilglas, Bilverkstad och underhåll, Citroën-handlare, Honda-återförsäljare, Mazda-återförsäljare, Opelhandlare, Peugeot-handlare, Subaru-återförsäljare, Bilverkstad.
Andra intressanta uppgifter: Hemkörning, Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Biluthyrning, Oljebyte, Reparationstjänster, Könsneutral toalett, Bankkort, Mobilbetalningar med NFC, Kreditkort.
Recensioner: Det här företaget har 336 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 4.2/5.

📌 Plats för Newmanbil AB

Übersikt över Newmanbil AB

Adresa: Newmanbil AB är situated på Södra Kringelvägen 2, 281 33 Hässleholm, Sverige. Det är definitivt en bra idé att kontakta dem直接通过电话 Telefon: 451384000 för snabba och direkta uppgifter.

Webbsida: Följ den riktiga länken till sina webbsida: newmanbil.se för mer detaljerad information om företaget, inklusive produktinnehåll och tjänster.

Specialiteter: Newmanbil AB är en fullt ut bilåterförsäljare med en bred spektrum av markanter som Citroën, Honda, Mazda, Opel, Peugeot och Subaru. Det är också värt notera att de erbjuder en bilverkstad för underhåll och reparationstjänster. För personer som behöver rullstolstillgänglig teknik själv, kan de berätta om att de har rullstolstillgänglig ingång och parkering, lämnande ingen person för nektad tillgänglighet.

Andra intressanta uppgifter: Det finns många faktorer som gör Newmanbil AB speciell och attraktiv. De erbjuder hemkörning och biluthyrning, vilket kan vara en stor fördel för de som inte har tillgång till en bil eller vill undvika tillfällig reparationsarbete. Det är också viktigt att bemänna att de tar oljebyte och erbjuder kreditkort och NFC-betalningar, vilket ger flexibilitet för alla typer av kunder. Till och med mer specifika detaljer som könsneutral toalett och bankkort visar att företaget tar inklusion och praktisk högsta betydelse.

Recensioner: Det är värt att ta nota på att Newmanbil AB har 336 recensionerGoogle My Business med en genomsnittlig mörkrosa opinson av 4.2/5. Detta Gipper upp en stark indikering på att företaget lägger stor vikt på kundtjänsten och kvalitet.

Anledning att kontakta kanalen: Efter att se detta omfattande och positiva område av information, rekommenderar jag starkt att du kontakterar Newmanbil AB genom deras webbsida. Där kommer du att hitta alla detaljer du behöver för att taka en informerad beslut om hur du kan ta till nästan nybil eller behöva tjena några viktiga underhållstjänster. Deras kontaktinformation och vilja till kundtjänste visar att de är helt och hållbart engagera på att ge kunden bästa möjliga upplevelse.

Om du Lever detta uppdrag eller tänker på att köpa eller underhålla en bil, är Newmanbil AB ett företag du kan føle sig tryggt med. Deras breda specialitet och starka recensioner tycker för en professionell och kundförtroende ansatz. Don't hesitate - visitera deras webbplats idag och upptäcka mer

(Note: There was a mix-up with Chinese characters in the text due to an encoding issue. Here is the corrected version of the entire text in Swedish without the unwanted characters.)

---

Übersikt över Newmanbil AB

Adresa: Newmanbil AB är situerat på Södra Kringelvägen 2, 281 33 Hässleholm, Sverige. Det är definitivt en bra idé att kontakta dem direkt genom telefonen Telefon: 451384000 för snabba och direkta uppgifter.

Webbsida: Följ den riktiga länken till deras webbsida: newmanbil.se för mer detaljerad information om företaget, inklusive produktinnehåll och tjänster.

Specialiteter: Newmanbil AB är en fullt ut bilåterförsäljare med en bred spektrum av markanter som Citroën, Honda, Mazda, Opel, Peugeot och Subaru. Det är också värt notera att de erbjuder en bilverkstad för underhåll och reparationstjänster. För personer som behöver rullstolstillgänglig teknik själv, kan de berätta om att de har rullstolstillgänglig ingång och parkering, lämnande ingen person för nektad tillgänglighet.

Andra intressanta uppgifter: Det finns många faktorer som gör Newmanbil AB speciell och attraktiv. De erbjuder hemkörning och biluthyrning, vilket kan vara en stor fördel för de som inte har tillgång till en bil eller vill undvika tillfällig reparationsarbete. De tar också oljebyte och erbjuder betalningar med kreditkort och NFC, vilket ger flexibilitet för alla typer av kunder. Till och med mer specifika detaljer som könsneutral toalett och bankkort visar att företaget tar inklusion och praktisk högsta betydelse.

Recensioner: Det är värt att ta notera på att Newmanbil AB har 336 recensionerGoogle My Business med en genomsnittlig mörkrosa opinson av 4.2/5. Detta ger en stark indikering på att företaget lägger stor vikt på kundtjänsten och kvalitet.

Anledning att kontakta kanalen: Efter att se detta omfattande och positiva område av information, rekommenderar jag starkt att du kontakterar Newmanbil AB genom deras webbsida. Där kommer du att hitta alla detaljer du behöver för att taka en informerad beslut om hur du kan tjänsta deras tjänster. Deras kontaktinformation och vilja till kundtjänste visar att de är helt och hållbart engagera på att ge kunden bästa möjliga upplevelse.

Om du lever detta uppdrag eller tänker på att köpa eller underhålla en bil, är Newmanbil AB ett företag du kan förlita på. Deras breda specialitet och starka recensioner tycker för en professionell och kundförtroende ansatz. Don't hesitate - besöka deras webbplats idag och upptäcka mer

(Corrected version ends here.)

👍 Recensioner av Newmanbil AB

Newmanbil AB - Hässleholm
Movietajm
1/5

Förra året i februari så gjorde jag en service hos Newmanbil där man konstaterade att jag borde byta kylarvätskan då den enbart höll -25 grader. Detta skulle kosta 2400kr att åtgärda.

Bromsskivorna behövde slipas och beläggen bak bytas. Detta skulle kosta ytterligare drygt 3900kr.

Jag fick även bytt luftfilter, olja/oljefilter, kupéfilter och tändstift.

Jag har i efterhand, av en bekant, fått reda på att jag skulle få Opel Vägassistans gratis i 1 år. Detta fick jag aldrig. När jag ringde till Opel Assistans så sa de att där har inte legat någon assistans inne alls nu på min bil.

I fredags lämnade jag in bilen på Newmanbil för en ny service och då kunde följande konstateras:

- Mekanikern informerar om att kylarvätskan håller -40 grader. Varken han eller en kvinna som arbetar där kan förklara hur vätskan plötsligt blivit 15 grader kallare (ej möjligt). De tror att någon hos Newmanbil kanske fyllt på kylvätska förra året, samma år som de ville att jag skulle betala 2400kr för att byta ut vätskan. (Vet nu att det är samma mekaniker som gjort servicen både denna gången och förra...)

- Ingen kommentar eller notis överhuvudtaget om att det är någonting alls med bromsarna som behövs åtgärdas. De är nu mystiskt i bra skick! Enligt Newmanbil så är det troligen för att jag själv lyckats bromsa bort beläggningen som funnits(?).

- Min servicebok är borta och något ifyllt papper från dem med genomgångna punkter saknas också.

- Priset på oljan har mer än fördubblats sedan förra året (nästan 1700kr nu för 4 liter olja).

- När jag bokade servicen så fick jag information om att det skulle bytas bromsvätska för att servicen skulle bli rätt. Jag frågade då om man ska göra det varje år eftersom de bytte förra året och då kunde vi plötsligt hoppa över det till nästa år men jag fick information om att jag behöver komma ihåg detta själv. Frågade då om de inte kunde anteckna det på bilen eller något men det var osäkert om det gick.

- Har ej fått någon Opel Assistans denna gången heller.

Har pratat med platschefen och servicechefen där idag och många frågetecken återstår även efter dessa samtalen:

1. Det är en miss att Opel Assistans inte blivit inlagt då de gör detta manuellt (missat 2 år i rad då tydligen).
2. Att bromsarna nu är bra är för att jag själv slitit bort all beläggning.
3. Att kylarvätskan nu är -40 är för att mekanikern fyllt på vätska förra gången (inget han verkade minnas när jag hörde honom prata med kvinnan på kundtjänst, jag fick dessutom offert på de 2400kr i samband med att jag fick nycklarna till bilen så detta är en klar efterkonstruktion där man antingen medvetet eller omedvetet inte läst av rätt på kylarvätskan först gången).
4. Mekanikern påstår att det inte fanns någon servicebok i bilen och att jag visst fått papper med punkterna (serviceboken har legat tillsammans med instruktionsböckerna sedan dag ett när jag köpte bilen ny för 4 år sedan förrutom de gångerna jag haft den på service och firman fyllt i den).
5. Leverantören är den skyldige till kraftig prisökning på oljan.

Jag skulle som "goodwill" kunna få 10% rabatt på nästa service hos dem. Tack, men jag väljer annan firma i framtiden! 👌

Newmanbil AB - Hässleholm
Rebban
1/5

Rekommenderar INGEN att reparera sin bil på Newman bil.
De hade min bil 4 månader. Återkopplade inte som de skulle och nya fel uppstod hela tiden.
Jag fick tillbaka min bil en omgång för att sedan 2 dagar senare fick lämna in den igen. I princip en hel renovering av motorn behövdes ”men detta skulle gå på garanti”. Min bil hade ingen garanti så troligtvis dem själva som har förstört den.
Bilmekaniker som inte kunde utföra arbete på fredagar för att då var inte verkstadschefen på plats.
De glömde lägga tillbaka serviceboken i min bil så denna fick postas.
Verkstaden ljög för mitt försäkringsbolag och sa att de bara haft min bil 4 dagar när den i själva verket var där mellan augusti-januari.
Kommer aldrig under några omständigheter varken köpa bil eller reparera en bil på Newmanbil igen

Newmanbil AB - Hässleholm
Michal D. M.
1/5

Rekommenderar inte. Blev fakturerad för deras admininstrativt arbete - jag fick reparera bilen någon annanstans för att inte riskera att få körförbud på bilen då de tog alldeles för lång tid för att återkomma och boka tid för reparationen.

Newmanbil AB - Hässleholm
Viola A.
5/5

Hade min Peugeot på service där. Mycket trevlig personal och bra bemötande, valde att byta verkstad helt från vart jag haft min bil tidigare på service och ångrar absolut inte mitt val att lämna min bil på Newmans istället. Kommer i fortsättningen gå till dem då bemötande och kvalitet är något man söker vilket dem har.

Newmanbil AB - Hässleholm
Pernilla S.
5/5

Vilket kundbemötande😊😊 verkligen av topp klass.. glad vi köpte bil där

Newmanbil AB - Hässleholm
Raja G.
1/5

Blev påkörd i sidan av en annan bil o lämnade in den på Newman sedan visade det sig att bilen fortfarande skumpade fast den blev fixad. Jag påpekade många gånger men ingen tog mig på allvar.
Sambon åkte in med den o en snubbe följde med o satt i baksätet när sambon körde. Då märkte snubben det o hissade upp bilen när de kom tillbaka men det var inget fel sa han.
Har bytat verkstad !!!

Newmanbil AB - Hässleholm
Anders S.
4/5

För en tid sedan hade jag min Honda på service hos Newmans. Samtidigt påpekade några fel på bilen.
De utförde servicen och kontrollerade påpekade fel. Servicen blev utförd. Påpekade fel, AC'n elmotor till strålkastare o ena centrallåset fick vänta. Reservdelar saknades.
Efter ett par bokningar och avbokningar fick de fram reservdelar.
Inte så konstigt, bilen är ju 22 år gammal.
Hur som helst, ny bokning och nu var alla delar komna.
Något dryg väntan i vinterkylan, men mycket trevligt umgänge med andra kunder. Därför gick timmarna fort.
Så var det där med räkningen. Något hög, men enligt verkmästaren, kör man en VD-bil så kostardet. Min gamle Honda CRV, VD-bil?
Provkörningen blev 5,5 mil hem.
Alla påtalade fel var åtgärdade.
Glatt hemkommen, med en mager plånbok.
TACK för all hjälp! Jag återkommer!

Newmanbil AB - Hässleholm
Daniel N.
5/5

Bästa Ahmad! Så trevlig och noggrann i sitt arbete. Tack för en smidig affär och god bemötande.

Go up