Niklas Z.
1/5
Otrevlig efter att jag köpt bilen och upptäckt att den inte hade den utrustning som han hade skrivit i annonsen. Han sa även över telefon att den var utrustad enligt annonsen efter specifika frågor ang. viss utrustning, vilket inte var korrekt. Trevlig innan köp, vad det nu var värt.
Dessutom ringde jag till solid försäkringar en vecka efter köp för att kolla om han hade tecknat garantin (solid garanti stor) som skulle följa med bilen. Det hade han inte gjort trots att han skrivit med det på mitt kvitto. Fick även höra att han inte hade tecknat någon garanti på 3 månader hos dom. Man kan undra hur många som verkligen får garanti på sin bil som dom köper.
Om du känner dig missnöjd med köpet.
1: Ring Konsumentombudsmannen (trevlig och gratis rådgivning).
2: Kontakta säljaren via mail och försök hitta en lösning.(Skriftligt är bra om du vill gå vidare till allmänna reklamationsnämnden eller tingsrätten senare).
3: Kontakta Allmänna reklamationsnämnden(ARN).
4: Kontakta Blocket.se.(Blocket låter inte företag annonsera om dessa inte följer ARN's rekommendationer).
Detta fungerade för mig. 🙂