Em Motor AB - Västra Frölunda

Adress: August Barks Gata 2, 421 32 Västra Frölunda, Sverige.
Telefon: 31246065.
Webbplats: hitta.se
Specialiteter: Motorcykelreparationer.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Oljebyte, Könsneutral toalett, Mekaniker, Toalett, Hbtq+-vänlig, Trygg plats för transpersoner, Tidsbeställning rekommenderas.
Recensioner: Det här företaget har 87 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.2/5.

📌 Plats för Em Motor AB

Em Motor AB August Barks Gata 2, 421 32 Västra Frölunda, Sverige

⏰ Öppettider för Em Motor AB

  • Måndag: 10–18
  • Tisdag: 10–18
  • Onsdag: 10–18
  • Torsdag: 10–18
  • Fredag: 10–18
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Em Motor AB - En Rekomenderad Motorcykelreparationsverkstad i Västra Frölunda

Em Motor AB är en etablerad och förtroendegenererad motorcykelreparationsverkstad belägen på August Barks Gata 2, 421 32 Västra Frölunda, Sverige. Med sin långa historia och gedigen erfarenhet inom branschen har Em Motor AB byggt upp en stark position som en av de bästa alternativen för motorcyklarägare i Göteborgsområdet.

Specialiteter och Tjänster

  • Motorcykelreparationer - Em Motor AB erbjuder breda och professionella reparationstjänster för alla typer av motorcyklar och mopeder.

Andra Intressanta Uppgifter

  • Rullstolstillgänglig ingång och parkering - Verkstaden är utformat för att vara tillgänglig för alla, inklusive personer med funktionsnedsättning.
  • Oljebyte - Em Motor AB erbjuder kostnadseffektivt oljebyte för att säkerställa optimal funktionalitet och livslängd för ditt fordon.
  • Könsneutral toalett - Förädlade sanitära faciliteter som är inklusiva och vänliga för alla.
  • Mekaniker och teknisk service - Kompetent personal som är specialiserade på motorcyklar och redo att hjälpa till med dina behov.
  • Hbtq+-vänlig och Trygg plats för transpersoner - Em Motor AB strävar efter att vara en inkluderande och stödjande miljö för alla kunder.
  • Tidsbeställning rekommenderas - För en mer effektiv service, kontakta verkstaden för att boka tid för dina reparationer eller service.

Recensioner och Genomsnittlig Åsikt

Em Motor AB har 87 recensioner på Google My Business och har en genomsnittlig åsikt på 3.2/5. Kunderna uppskattar den professionella servicen, den goda kommunikationen och den snabba hanteringen av deras fordon. Många har också noterat verkstadens öppet sinne och kompetens inom branschen.

Kontaktuppgifter

  • Adress: August Barks Gata 2, 421 32 Västra Frölunda, Sverige.
  • Telefon: 31246065.
  • Webbplats: hitta.se.

Rekommendation

Om du letar efter en kvalitetsmotorcykelreparationsverkstad som erbjuder professionell service, kompetent personal och en inkluderande miljö, rekommenderar vi starkt att kontakta Em Motor AB. Med sin långa historia och stora erfarenhet inom branschen, är de säkert en av de bästa alternativen för alla motorcyklarägare i Göteborg och dess omgivningar. Besök deras webbplats eller ring dem direkt för att boka tid för din första besök och upplev kvalitetsmotorcykelreparationer.

👍 Recensioner av Em Motor AB

Em Motor AB - Västra Frölunda
Torkel L.
1/5

Dåligt, dåligt, dåligt
Moped blurrade och gick inte rent efter storservice. Hade jag inte vetat att motorn är tvåtaktare hade jag trott att den fyrtaktade. För fet bränsleblandning? Fel luftfilter insatt?

Em Motor AB - Västra Frölunda
Chris
1/5

Fått en tid av dem att lämna in 2 mopeder kl 10:00 idag.

10:30 är de fortfarande ej på plats och svarar ej i tele. Oseriöst!

Hej, tack för svar!

Håller med saker händer..

Trafikstokning är det ofta men sällan vid 10 snåret i Högsbo / Sisjön, försova sig händer säkert en del. Men trodde få vuxna försover sig en Torsdag till 10:30.

Om man nu är sen och ej kan ta telefon, så kan man be grannen sätta en lapp med lite kort info till dem 3-4 kunder som står snällt och väntar. Så minskar säkert frustrationen som uppstår när man ingen info har.
I vart fall hos mig.

Hoppas snart kunna skriva en 5 poängs recension istället om hur snabb och grym service ni har. Man får vara lika snabb att skriva när det är bra som när man är mindre nöjd.

Ha en bra dag!

Em Motor AB - Västra Frölunda
Thomas S.
1/5

De vill säkert väl men det blir fel. För mig är måttet rågat med denna firma efter att sonens 1,5år gamla Fantic med 3års garanti skar och de skyllde på diverse olika saker om varför garantin inte skulle gälla...t ex att den varit trimmad vilket den aldrig varit. Den nya mopeden har aldrig varit trimmad men däremot så råkade han ut för att folk under det att lektion pågick i skolan skruvade upp sadeln och sedan drog de ut sladden från ECU som begränsade varvtals begränsningen på motorn utan sonens vetskap, han upptäckte detta när han körde hem på en sträcka av 900m, när han kom hem så satte han tillbaka sladden, han visste med än gång vad han skulle göra för det var pga det som han åkte fast med den förra moppen och lärde sig en läxa av det att inte köra trimmat. Pga detta vägrar EM att reparera något av det som gått sönder på garantin. Jag tror inte någon biltillverkare t ex skulle vägra garantiåtaganden på en elhiss på en bilruta för att en kund fått rutan krossad vid ett inbrott. Till saken hör att packboxarna i gaffeln läckte, det tog de inte på garantin heller, när vi lämnade in moppen för att den skurit så fungerade bakbromsen men det gjorde den inte när de skulle provköra den efter 2 månader hos dem, gick det på garantin, nej men jag fick 50% rabatt reservdelen.....de tog det inte på garantin för de ansåg att den varit trimmad. När de skulle provköra den så gick den väldigt slött, det visade sig att delar av katalysatorn rostat sönder i en moped som varit i drift lite mer än ett år och delar från katalysatorn blockerade utblåset i ljuddämparen, tog de detta på garantin, nej inte detta heller. Till saken hör att mopeden servats hos auktoriserad serviceverkstad enligt instruktionerna men det hjälpte inte. Jag betalade nästan 8000:- bara för detta och sen var det nästan ytterligare några tusen på slitdelar som kjedja, drev mm. Jag hämtar mopeden, den går inte som den ska när jag kommer hem med den, de tycker den går bra. Efter lite inkörning går den bättre men jag får byta munstycke på den för att den ska komma upp i tillåten hastighet efter att den varit på service. Efter att den skurit så sa de att de inte behövde byta cylindern för den var inte skadad, det var bara kolvringarna som gått varma och satt fast i kolven, ändå så hade de bytt cylindern till en icke original cylinder utan en Kina kopia som man kan köpa i komplett kitt för under 900:- till saken hör att när jag kommer hem så noterar sonen att de satt på fel avgassystem, det har satt på ett Euro5 system som började användas på årsmodellen efter mao, någon annan har fått fel system...och när jag ringer om detta så tror de jag skämtar.....Tror Ni jag kommer anlita denna firma igen, nej ALDRIG. Jag trodde detta var en seriös firma som hade koll men tyvärr detta är ytterligare en tvivelaktig firma. Till alla pappor...köp inte en ny moped för garantins skull, garantin är inte värld ett någonting. Med den vetskap jag har nu så skulle jag bara köpt delarna löst och låtit sonen fixa det själv som han gör åt alla kompisar vars mopeder strular och inte tagit den till EM, det hade inte tagit 2 månader då och det hade absolut blivit billigare.

Em Motor AB - Västra Frölunda
David H.
5/5

Har handlat både nya och begagnade hojar, utrustning och sånt som hör till i 10 år och hittills har Em Motor inte satt en fot fel. Bra utbud, snabb och kompetent service.

Jag vill också understryka igen deras fantastiska personal. Deras förmåga att lyssna, förstå och "gå den extra milen" som gör att jag alltid återvänder till dem. Det är sådan service och kundupplevelse som bygger förtroende och lojalitet.

Em Motor AB - Västra Frölunda
Fredrik H.
1/5

Min flickvän lämnade in min vespa för att sätta fast en backspegel. Gängorna på fästet var trasiga och detta hade jag beskrivit vid ett tidigare besök då jag fick en prisidé på ca 300 kronor för att sätta in en gänginsats. Vespan skulle vara klar dagen efter. Dagen efter att arbetet skulle vara klart ringde jag flera gånger och dagen efter det likaså, utan svar. Inte förens idag efter helgen så blev den bli klar. Ringde firman och totalt skulle det nu helt plötsligt gå på 1470 :- för att fästet inte gick att reparera och behövdes bytas ut tillsammans med backspegeln.

Väl på plats kunde jag konstatera att fästet inte alls blivit utbytt och påpekade detta. Då ändrar sig helt plötsligt personen i verkstan och påstod att det var en annan del innanför som blivit utbytt för att hela anordningen som håller bromshandtag och backspegel varit lös (Vilket jag aldrig märkt av och ej heller tror på). Fästet för själva backspegeln hade man visst kunnat rädda ändå. Bad att få se på sprängskiss vad detta var för del som kostat hela 523 :- men det gick inte att hittas någonstans. Jag ombads att komma tillbaka senare när man hittat detta.

Återvänder senare och får berättat för mig att man inte funnit någon sprängskiss på just min vespa men på en äldre modell och en nyare. Här pekas på två olika delar (varav än ritad för hand med kulspetspenna) på vardera sprängskiss men inte någon som stämmer överens med min.
Jag ber om att få se den gamla delen som bytts ut, men denna var borta. Jag bad att få se ett artikelnummer men det gick inte. Jag bad att få se en ny likdan del men den som installerats på min hoj var den sista i lager (kanske i existens?).

Jag påpekar att eftersom det inte finns något som helt underlag för att denna del existerar eller att de avhjälpt något problem med installationen av denna del att jag bör få tillbaka pengarna för detta. Jag fick då snabbt frågan om jag var dum i huvudet, och jag var tvungen att fråga personen i verkstaden samma sak.

Efter att jag frågat om det inte är rimligt att man ringer när priset ökar med 500 % så medgav han visserligen att de borde ha ringt.

Tillslut krävde jag kompensation och fick frågan vad jag ville ha: Jag behöver tvåtakts-olja. Då blev det fart i honom och två flaskor fick jag snabbt. Rätt så konstigt med tanke på att de tydligen inte hade gjort något fel.

Vi kom överens om att vi aldrig skulle ses igen och det är väl lika bra.

Skulle INTE rekommendera denna firma till någon.

Em Motor AB - Västra Frölunda
Cecilia ?. N.
5/5

Har alltid uppskattat den här stationen för det går att tanka gas. Den är väldigt lättillgänglig från rv40 och har många pumpar så det är nästan alltid någon ledig och det är roligt att gå in i butike där det finns goda mackor korv och många andra alternativ om man är hungrig. De har stort utbud på drickor, godis och till och med jourbutiksvaror. Snittblommor finns det liksom mobiltelefons tillbehör och biltillbehör. Det finns sittplatser på avskärmad och lugn plats både inne och ute. De har biltvättshall och även gördetsjälv stationer.

Em Motor AB - Västra Frölunda
Erik H.
1/5

Jag brukar inte kritisera i onödan, det kan alltid finnas orsaker till dåligt bemötande, men EM Motor är bland det sämsta jag varit med om! En fullständigt felaktig attityd, arrogant - jag får nästan be om ursäkt för att jag är kund. Bokat tid 1 månad i förväg för felsökning, väl inlämnad har dom inte lyckats titta på den, kan inte svara på när det blir gjort. Jag kommer aldrig mer lämna in en moped där, jag skall varna andra för att inte göra samma misstag! Jag har under 3 år lämnat mopeden hos EM Motor AB vid några tillfällen, alltid samma trista attityd, fy f-n säger bara! Aldrig mer!

Em Motor AB - Västra Frölunda
Peter F.
1/5

VARNING! Total katastrof… Snodde bl.a. min hjälm. Lurad på 5000 kronor

Lämnade in min vespa ET2 för service. Något jag verkligen fått ångra!

Överenskommelsen var gängse milservice och därtill byte av insugsgummi plus luftbälg (såg risiga ut) till förgasare, och översyn av trippelmätaren. Den fungerade inte så förmodligen behövde wiren bytas.

Kostnad 1968 kronor.

När vespan skulle hämtas på verkstaden så var den svårstartad. Har ALLTID tidigare startat som en klocka. ALDRIG ens felat det minsta… Jag utgick ifrån att det var tillfälligt, skulle säkert bli bättre efter några kilometers körande. Något också verkstadspersonalen trodde och förmedlade mig.

Tyvärr startade inte vespan efter första stoppet efter servicen. Försökte om och om igen. Verkstaden hänvisade till att jag fick ombesörja så vespan kom till verkstaden. De ville absolut inte kännas vid någon skuld till att den inte startade.

Efter det att jag hyrt en skåpbil för att kunna frakta vespan till verkstaden så mottogs jag med kall hand. De var arga, otrevliga, ja rent av hotfulla.

Efter tre veckor från det jag lämnat in vespan åker jag upp till verkstaden för att se vad som händer. Fråga om när den skulle bli servad/reparerad. Möts igen av otrevligheter. De säger att de ringer då den är klar. Ca tre veckor efter det ringer de en onsdag och meddelar att den är klar. Det vill säga sex veckor sedan jag lämnade tillbaka vespan på reparation på servicen. Jag åker ånyo upp till verkstaden två dagar därefter. Väl där fick jag igen vänta. Då ca 1 timma på att den skall bli klar..!?!

Det visar sig att de bytt förgasare. Den gamla hade helt plötsligt gått sönder?!?
De hade nu bytt förgasare, bytt gaswire bak och fram. Kostnad denna gång hela 2896 kronor. Dessutom visade det sig att de hade slarvat bort min ena hjälm. Ansvar och så kring det ville de inte kännas vid..?!

Totalt alltså 4864 kronor för en service och luftbälg. Förlust av hjälm. Trippelmätaren fungerar fortfarande inte. Vespan går dåligt och är svårstartad.

Efter att jag hämtat vespan nu sista gången så är den återigen på service. På en ny verkstad. Den startade fortfarande dåligt och gick ojämnt. Jag visade upp den utbytta förgasaren för den nya seriösa firman… De berättade och lyckades för mig bevisa ett den ”utbytta” förgasaren aldrig suttit på min vespa. Den ”utbytta” förgasaren har tillhört en helt annan typ av moped. Plus att de kunde visa på flera andra undermåliga ”reparationer”. I vissa avseenden var vespan till och med trafikfarlig.

Den enda jag skulle vilja råda att besöka denna oseriösa skojarverkstad är skattemyndigheten… För detta att få kvitton på jobben är ytterligare något man alltid måste bråka om!

HÅLLER ER BORTA FRÅN DENNA FIRMA!

Go up