Dragkrokslagret - Halmstad

Adress: Svartalundsvägen 6, 302 35 Halmstad, Sverige.
Telefon: 700101000.
Webbplats: dragkrokslagret.se
Specialiteter: Bildelsbutik, Chaufförservice, Däckverkstad, Återförsäljare – släpvagnar.
Andra intressanta uppgifter: Möjlighet till köp i butik, Leverans samma dag, Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering.
Recensioner: Det här företaget har 98 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.7/5.

📌 Plats för Dragkrokslagret

Dragkrokslagret Svartalundsvägen 6, 302 35 Halmstad, Sverige

⏰ Öppettider för Dragkrokslagret

  • Måndag: 08–17
  • Tisdag: 08–17
  • Onsdag: 08–17
  • Torsdag: 08–17
  • Fredag: 08–17
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Dragkrokslagret är en etablerad och förtroendefull affär som erbjuder en rad olika tjänster och produkter inom bil- och transportbranschen. Beläget på Svartalundsvägen 6 i Halmstad, Sverige, har detta företag byggt upp en stark position på marknaden genom att alltid sträva efter att erbjuda sina kunder det bästa möjliga serviceutbud.

Förutom en omfattande bildelsbutik, som erbjuder allt från däck och fälgar till motorer och bromsar, kan man även hos Dragkrokslagret hyra ut släpvagnar och begå utomordentligt förmånliga affärer. Detta görs genom deras roll som återförsäljare för dessa produkter, vilket innebär att man kan räkna med en bred och uppdaterad sortiment.

En av deras största styrkor är deras chaufförstjänst, som erbjuder både långsiktig och enkelhyra av lastbilar och personbilar. Detta är särskilt praktiskt för de som behöver flytta eller leverera gods utan att själva ha någon transportmöjlighet.

När det gäller service och underhåll av fordonet finns även möjlighet att besöka deras däckverkstad, där de kan hjälpa till med allt från däckbyte till mer omfattande reparationer.

Dragkrokslagret har ett stort antal kunder som värdesätter deras professionella och vänliga personal, som alltid är redo att hjälpa till och ge råd. Detta har resulterat i en genomsnittlig betyg på 3,7/5 på Google, en stark indikation på att de uppfyller sina kunders förväntningar.

För dem som söker tillgänglighet finns det rullstolstillgänglig parkering och ingång till affären. Det är även möjligt att handla via nätet och sedan hämta upp sitt köp på plats, med leverans samma dag om det är möjligt.

Om du letar efter en affär som erbjuder allt inom bil- och transportbranschen, rekommenderar vi starkt att du besöker Dragkrokslagret på Svartalundsvägen 6 i Halmstad. För att inte tala om att kontakta dem via deras hemsida dragkrokslagret.se eller ringa dem på telefonnumret 0700101000. De är säkra på att du inte ska ångra dig

👍 Recensioner av Dragkrokslagret

Dragkrokslagret - Halmstad
Magnus A.
1/5

Varning för detta företag - Urusel hantering av reklamationer!

Köpte en elsats för ett par månader sedan. Nu har själva modulen gått sönder och det kommer inte ut någon spänning. Reklamerade för en vecka sedan. Inget svar. Har ringt 3 gånger men de lovar att återkoppla. Mailade ytterligare en gång i onsdags men ännu inget svar...

Dragkrokslagret - Halmstad
Peppe
2/5

Omgående efter min beställning ringde företaget upp mig och avrådde mig att köpa Westfalia (som jag beställt)för det innebär mycket kapning i stötfångaren,som kommer försvagas.
Dom föreslog annat märke istället (som jag vet är betydligt enklare och simplare modell).
Jag stod på mig och föredrog Westfalia som jag har haft på flera bilar och har ca 25 års erfarenhet av. Dessutom är det ingen kapning enligt monteringsanvisningen.

När draget kom hem efter 2veckors väntan (pga Brings missar och slarv,som gjorde så vår semester fick ändras,då vi ej fick draget inom utlovad tid)så monterades den enkelt helt utan kapning i stötfångaren.

Tur man står på sig!

Dragkrokslagret - Halmstad
Sture A.
1/5

Är det bra att vara Guldkund? Svaret blir NEJ.
Numera faktiskt mycket missnöjd efter mitt senaste däckbyte. De glömde att sätta dit en mutter vänster fram, som medförde att hjulet gav mer och mer missljud och på sikt hade det givetvis slutat med att hjulet ramlat av. De åtgärdade givetvis sin försummelse, men jag upplevde ingen som helst förståelse och heller inte ens någon ursäkt. Visar sig också att hjulen inte är balanserande. Bedömer det som mycket slarvigt och total brist av kvalitet och professionalitet.

Dragkrokslagret - Halmstad
Aqua
1/5

Kan dessvärre inte rekommendera att köpa något från Dragkrokslagret. Om allt fungerar så är det säkert inga problem, men när man får ett problem så stöter man på "patrull".

Beställde en dragkrok till min bil enligt registreringsnummer. Kroken kommer hem snabbt och jag river hela bakvagnen på bilen för att montera kroken. Innan dess så var jag tvungen att rostskydda draget i och med att det sitter så trångt så att man inte kommer åt att göra det i efterhand.

När kroken ska monteras så stämmer inte infästningspunkterna på kroken och hålen hamnar ungefär 0.5 centimeter fel i sidled vilket gör att bultarna inte går i. Detta trots att hålen i dragkroken är ovalformade samt att kroken ska gå att flytta i sidled. Hela kroken verkar vara för smal och går inte att flytta i sidled som det är tänkt för att få allt och passa eftersom reservhjulsbaljan sitter där den sitter så kan man inte justera dragkroken i sidled.

Där står jag ute på parkeringen med nedriven bakdel och mejlar Dragkrokslagret som svarar att jag skall skicka in bilder vilket jag omgående gör. Efter ett antal mejl får jag till svar att "montörer" skall titta på bilderna. Man menar också att jag måste "ta något verktyg för att justera hålbildningen" för att få kroken att passa. Jag köper en dragkrok som ska passa enligt specifikation och då ska jag inte behöva ha några specialverktyg för att justera kroken så att den ska gå att skruva fast. Man önskar mig också välkommen till en av deras verkstäder som kan hjälpa mig med monteringen. Tyvärr finns ingen verkstad i Uppsala där jag bor och man hänvisar till verkstäder i Sthlm. Dock så får jag stå för den kostnaden trots att kroken verkar feltillverkad. Dragkrokslagret vill alltså att jag ska bekosta ett verkstadsbesök för att få antingen hålen breddade ytterligare eller till och med för att få hela dragkroken kapad/breddad/svetsad eller riktad utåt för att få den att passa. Kan tillägga att jag inte har tummen mitt i handen och skruvar en hel del med bilar så helt bakom flötet är jag inte.

Jag hävdar fortfarande att det måste vara ett tillverkningsfel på dragkroken, men nu säger de att man har haft 2 montörer som kikat på bilderna och det absolut inte är fel på kroken. Det kan de alltså konstatera endast med hjälp av bilder utan att ens ha varit på plats och sett hur det ser ut i verkligheten.

Med tanke på bemötandet jag fått så hävdar jag då min rätt att reklamera kroken i och med att den verkar feltillverkad. Då får jag till svar via mejl att jag endast får reklamera den om det inte finns några repor på den. Jag började fundera på om de verkligen menar allvar eller driver med mig med tanke på att jag ju upptäckte felet när jag försökte montera kroken vilket givetvis har lämnat märken på kroken eftersom jag har försökt få den på plats samt dessutom rostskyddat den.

Efter en lång mejlkonversation samt flera samtal så verkade jag till sist hamna hos "rätt" person som godkände min reklamation, men jag blev alltså tvungen att montera ihop hela bakvagnen igen eftersom kroken skulle skickas tillbaka.

Ingen kompensation fick jag över huvud taget, men nu verkar pengarna för dragkroken i alla fall vara på väg tillbaka.

Jag förlorade alltså ett antal timmar i arbete, förlorad fraktkostnad på 200:- samt utlägg för rostskyddsmedel, Volvos egna popnitar (10 st á 19:-/st) samt en massa svordomar med tankar ke på deras bemötande.

Köp gärna från dem, men var beredda på att ni får slita ert hår och kämpa för er rätt om något går fel. Själv vänder jag mig till andra säljare i framtiden.

Edit: Tråkigt ni inte har kvar eller hittar mejlkonversationen. Sök på Jerker så hittar ni garanterat all information ni behöver om ni nu mot förmodan har sparat den. Om inte annat så skulle jag kunna lägga ut vår konversation här till allmän beskådan.Kanske även räcker med referens AZRJLQYTU? Har dessutom ringt er och bett er ändra ert svar så att det blir korrekt i och med att ni hävdar att jag inte köpt någon dragkrok från er. Finns ju även screenshot från återbetalningen av Klarna så bevis dräller det av.

Dragkrokslagret - Halmstad
Susanna B.
2/5

Aldrig varit med om något så omständigt! Var hos er återförsäljare/verkstad i Malmö och skulle få krok på min bil. När jag hämtar bilen 4 h senare så informerar killen bakom disken mig om att de råkat dra av en sladd som är kopplad till airbagen. Eftersom de var mitt i en flytt så kunde dom inte åtgärda problemet direkt utan jag fick köra bilen i en hel vecka utan fullt fungerande airbag! När jag 1 v senare åter kör 40 min för att få fixat nåt som ni tog sönder och som bara skulle ta "en kvart typ" att laga så blir jag stående där i över 1 h! Ni har ju inga reservdelar och den initiala planen från killarna var helt galen så den avfärdade jag direkt ur säkerhets synpunkt. Dock en eloge att killarna ordnade med ny kabel (från närliggande skrotfirma) medan jag väntade och sedan kopplade in detta snyggt och prydligt. Sista problemet var ju att släcka den här lampan som lyser i bilen för det behövs ju en dator att koppla upp bilen mot för att nollställa, vilket ingen där hade tänkt på. Killarna är dock schyssta och löser detta till mig också, ytterligare ett par dagar senare.
Droppen blev vid första körförsöket med släp då bilen börjar tjuta när jag ska backa (pga min becksensor). Detta trots att jag, när jag bokade in bilen, beställde för en krok med någon form av funktion som skulle göra att detta inte inträffar (vilket ni sa fanns nån speciell mojäng att koppla in).
Schyssta killar, men halvtaskigt utfört jobb.

Dragkrokslagret - Halmstad
Alexis T.
1/5

VARNING! Jag gjorde en beställning det blev strul från att de mottog beställningen. De undrade om de kunde skicka en annan dragkrok och då sa jag ja, eftersom de inte hade den jag beställde i lager. Men då rev jag ner bilen och skulle montera, då passade den inte bilen. Då hade de skickat fel dragkrok efter det skulle de skicka den rätta och jag skulle kompenseras. Men det blev strul med deras hantering av betalningen. Så det gick in till inkasso! Nu hela kalaset äntligen betald i rätt ordning. Men jag avråder andra att handla från dragkrokslagret, då man får huvudvärk och ingen kompensation i slutändan!! Jag är riktigt missnöjd!!

Dragkrokslagret - Halmstad
Emil S.
1/5

Kommer aldrig rekommendera denna firma för någon. Lämnade in min helt nya bil som gått ca 50 mil för att montera en dragkrok. frågade vid bokningen om jag kan sitta och vänta och hur lång tid det skulle ta. fick som svar, "ja det går bra och det tar ca 4 tim" kommer dit och får sitta i en skitig soffa i ett utrymme som luktar rök. dom hade lite problem, för det va den första jeepen som dom monterat på. Så det tog 6 timmar. inget fel med det, det kan jag förstå. Vid betalning så kommer det fram att dom har monterat en 7polig kontakt istället för 13 som va beställt. fick då prata med kundtjänst som erbjöd 1000:- i rabatt om jag behöll 7polig. Svar nej!!! fick en ny tid nästa vecka. Kommer hem och frugan hoppar in i bilen och säger att det luktar cigarettrök i bilen. Nu till det roliga. Min fru jobbar på ett företag som säljer jeep. Där jobbar en väldigt duktig och seriös rekondare. Han leverans tvättade min bil veckan innan och tvättade den dagen efter montage av dragkrok. upptäcker då repor i plasten rund hjulhusen och bakspoilern på samma ställe på båda sidorna, där man jobbar när man demonterar. samt repor inne på plasten i bagageutrymmet. Jag skickar bilder och får som svar att detta får jag ta med verkstaden när jag byter kontakt.efter en vecka är dragkroken helt rostig. tar ledigt från jobbet för att åka till verkstaden och får ett meddelande 2 timmar innan avtalad tid att kontakten ej finns på lager. får en ny tid.Har idag varit på verkstaden igen, tagit ledigt! Får som svar över reporna "Det har inte vi gjort" Som bevis har dom tagit en bild på bilen på ca 3meters avstånd, och säger att det finns inga repor där! men för att reporna så måste man titta från ca 40cm. rosten på dragkroken kommenterar montören så här. "oj, så ska den inte se ut, kanske efter några år. Jag fixar". sitter i väntrummet och hör någon skaka en sprayburk. efter några minuter känner jag även lukten. Efter ett tag är bilen klar och jag frågar om han har sprayat om draget och får som svar "JA". dom har även försökt att tvätta bort reporna får jag som info. Varför då om dom inte har gjort dom ringer kundtjänst igen och pratar om problemet igen. ingen som helst respons av något, dom vill ha bilder på draget och ska prata med verkstaden. får som svar på mail att "den såg inte ut så när den monterades, hör av dig om den blir värre" I min värld tar man ansvar om man råkar göra en skada och i min värld så byter man väll draget istället för att måla och vänta på att det ska bli värre, för det lär det ju bli.... Fy fan

Dragkrokslagret - Halmstad
Fredrik E.
1/5

Helt kassa kopplade fel och tog inte det på sig. Fördärvade bilen brände styrsystemet. Körde till en vanlig bilverkstad de bara skrattade när de öppnade och såg hur illa jobbet var gjort samt att det var fel utrustning. Har kostat mig massor att rätta till det. Jag frågade ändå om jag fick rättat till det och fick svaret att de inte gjort något fel. Då sa jag om jag går till en annan verkstad och de bevisar att det är fel står ni för kostnaden svar nej. Varför bara ha fem års garanti när de lika gärna kan ha livstid de står ändå inte för felen. 👎

Go up