Bilförsäljningen i Dalarna - Falun

Adress: Tunavägen 85, 791 61 Falun, Sverige.
Telefon: 2333000.
Webbplats: bilforsaljningen.se
Specialiteter: Bilåterförsäljare.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering.
Recensioner: Det här företaget har 126 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 4.3/5.

📌 Plats för Bilförsäljningen i Dalarna

Bilförsäljningen i Dalarna Tunavägen 85, 791 61 Falun, Sverige

⏰ Öppettider för Bilförsäljningen i Dalarna

  • Måndag: 12–18
  • Tisdag: 12–18
  • Onsdag: 12–18
  • Torsdag: 12–18
  • Fredag: 12–17
  • Lördag: 10–14
  • Söndag: Stängt

Bilförsäljningen i Dalarna - En beskrivning och recensioner

Om du pådynnas efter information om Bilförsäljningen i Dalarna, hittar du ett företag som har ett solidt rykte inom bilåterförsäljan i Dalarnas län. Företaget har en väl besvikande adress på Tunavägen 85, 791 61 Falun, Sverige.

Kontaktinformationer: Du kan gå till dem via telefon: 2333000. och du finner deretsogena webbplats: bilforsaljningen.se.

För personer som söker efter en försäljare av bil och motorcykl, är Bilförsäljningen i Dalarna väl värd att betrakta som en kompetent partner. De especialiserar sig i bilåterförsäljning, vilket betyder att de har en djupp kompetens i olika bilmodeller och kan ger dukundragande råd och service.

Specialiteter: De är både bilåterförsäljare och känner sig utformade för att tillfarandas olika kunder med olika behov och budgeter.

Det finns flera andra intressanta uppgifter om företaget. Till exempel är det rullstolstillgänglig ingång och parkering som de erbjuder, vilket gör det till ett bra företag för personer med behov av mer tillgänglighet.

Recensioner: Bilförsäljningen i Dalarna har en mängd recensioner på Google My Business med en genomsnittlig åsikt på 4.3/5 baserat på 126 recensioner.

Recensionerna visar att kunder är mycket nöjd med sin erfarehet och service. En annan kunde skrev: "Köpte en Chevrolet Pickup för sex år sedan. Mycket nöjd Försäljaren Tormo upp visade dig på väl hållbarhet och upprättade en bra relation." Det understrekar företagets fokus på kundtillfredsenhet och långvarig relatieringsbyggande.

För någon som tänker på att köpa eller försäkra sig om sin nästa bil, rekommenderar jag starkt att kontakta Bilförsäljningen i Dalarna genom deras webbplats. Det kan vara en god idé att besöka deras webbplats för att se dess aktualisera reservobdel och erbjudanden.

Företaget uppmuntrar kunder att kontakta dem direkt för att diskutera pris och disponibilitet av de olika bilmodellerna. Det visar att de vill möta kundens specifika behov och behovigt granska varje situation.

Så, om du letar efter en försäljare som kan ge dig det betydelsefulla extra och tysta råd som man ofta behöver när man handlar med bilens köp, så är Bilförsäljningen i Dalarna definitivt ett företag som du inte kan overlooka. Besök deras webbplats på bilforsaljningen.se för att starta ditt besök och få mer information.

Rekommendation: Vi riktigt rekommenderar att kontaktera Bilförsäljningen i Dalarna genom deras enklat och shortcut-läggande webbplats för att utmana dina bilbehov på ett tryggt och professionellt sätt.

👍 Recensioner av Bilförsäljningen i Dalarna

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
Lotta S.
5/5

Köpte en Chevrolet Pickup för sex år sedan Mycket nöjd! Försäljaren Tummen upp

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
Västsvensk B.
5/5

Mycket bra Service och återkoppling av Filip Norin. Kan starkt rekommendera.

//David Brusk
Strömstad

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
E A.
5/5

Bilförsäljningen i Dalarna AB får av mig 5 av 5 möjliga stjärnor, men skulle vilja ge dom 10 om det hade gått!

Varför ?

Jag har under årens lopp varit på många Bilfirmor stora som små, upplevelserna har varit varierande.
Men på Bilförsäljningen i Dalarna AB öppnade sig en helt ny värld för mig i bilvärlden, jag blev omhändertagen på ett proffsigt sätt, sedd
& framförallt trevligt bemött direkt jag klev in i lokalen, av säljarna Tommy & Andreas med personal. Detta var 2015 i deras gamla lokal, Jag har sedan dess köpt många bilar av dom ,allt i från helt vanliga bilar som Saab 9-5 till sportbilar som Audi RS6 och under dom åren så har dom alltid ställt upp på mig & dom jag känner, för det kan hända saker med begagnade bilar det vet vi alla.

Dom flesta i min familj, kompiskrets eller arbetskollegor kör en bil och i vissa fall flera bilar från detta företag!

Åk dit drick kaffe ta en kaka och prata med dom i deras lokal i Tallenområdet Tunavägen 85 FALUN.
Ni blir inte besvikna!

Tack för mig !
Emil Andersson.

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
Dan A.
5/5

Köpte bil där, trevlig försäljare som kunde sin sak. Fick direkt förtroende för honom, köpt många bilar i mina dar, och ibland blivit besviken men inte där. Jag gör gärna fler affärer där.

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
Mikael
1/5

Försäljare som har svårt att hålla sig till sanningen om den bil jag var intresserad av. Ändrade sig ett flertal gånger om historik, reparationer mm.

Ska du köpa bil av denna firma så får du se på köper med ett väldigt kritiskt öga. För mig har dom förstört sitt förtroende helt.

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
Christopher H.
5/5

Handlade en bil utav Tommy idag, fick allt vad man förväntade sig utav en bilfirma, proffsigt bemötande och riktigt hjälpfull. Här kommer jag fortsätta handla mina bilar.

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
Bertil H.
5/5

En nypåfunnen kontakt. Löser service mm på min Dodge Ram.
Trevligt bemötande.

Bilförsäljningen i Dalarna - Falun
Carl G.
4/5

Köpte en Porsche Cayman S (987.1) från dem 2019. De var behjälpliga och hade ett gott bemötande på plats. Strax efter genomfört köp och att jag kört tillbaka bilen till Stockholm lämnade jag in bilen på ett s.k. 111-punkters test på Porsche Center Danderyd som kunde se ett mindre oljeläckage mellan motor och växellåda ("IMS"). Inledningsvis ville de inte ta detta samt att jag fick ett mycket konstigt bemötande i telefon efter att jag påtalat en del brister som upptäckts i efterhand - de sade till mig "är vi klara med varandra?".
De ansåg inte att det var ett läckage, utan endast "fukt", fastän PC Danderyd uttryckligen skrev "läckage".
Efter att jag fick hjälp av jurist att sätta ihop en skrivelse med en konkret förankring i relevant lagrum, så gick de med på att ta kostnaden för byta av IMS.
Utöver det hade de uttryckligen skrivit i mail att de skulle stå för service och byte av tändstift, vilket slutade med att de endast stod för service (olja/filter), inte tändstiften.

Min upplevelse är att de prioriterar snabb omsättning och att hålla nere sina omkostnader, framför kundnöjdheten. Naturligtvis ska man som företag inte gå för långt med att stå för kostnader på saker som dyker upp i efterhand, och man måste ta hänsyn till sina egna marginaler. Men man måste som bilförsäljare vara bättre påläst om Konsumentköplagen samt vara återhållsam med vad man lovar kund både muntligt och skriftligt även om där finns goda avsikter.
Man måste också som bilförsäljare vara noggrannare med att undersöka skicket mekaniskt på de bilar man tagit in, innan man släpper dem vidare till nästa kund. Både för kundens och sin egen skull.

I slutänden löste det sig på ett bra sätt, men processen för att komma dit möttes av mycket motstånd.
- Men det ska också tilläggas att det var min första Porsche och min första "riktiga" sportbil och vissa av mina tidiga anmärkningar var mer okunskap och "sportbilsnoja" på min sida än slarv/fel från deras sida. Och begagnade sportbilar är svårt, som bilförsäljare vet man aldrig hur de körts av tidigare ägare. Men man måste ändå göra sin "due diligence" som företag.

Vid skrivande av denna recensionen har jag ägt bilen ifråga i 4 år och kört ca. 10.000 mil med den sedan inköp och upplevt saker jag aldrig hade gjort med någon annan bil och den har blivit något av en livskamrat.
Hade de tagit på sig IMS direkt, utan allt motstånd som i slutänden ändå resulterade i att de tog på sig kostnaden, hade jag gett dem 5 av 5. Helhetsupplevelsen var fortfarande positiv.

Go up